Manusia
|
·
Mengenal
pasti keperluan asas manusia
·
Mengenal pasti perubahan yang berlaku pada
diri sendiri sejak dilahirkan
· Menyatakan kepentingan keperluan asas kepada manusia
· Menjalankan aktiviti untuk membanding dan
membezakan tumbesaran mereka dengan rakan
· Mengenal pasti makanan yang memberi tenaga, membantu tumbesaran dan membantu
menjaga kesihatan
· Menaakul kepentingan pelbagai jenis makanan kepada manusia.
· Mencadangkan
satu hidangan makanan dan menerangkan mengapa makanan tersebut dipilih
· Menerangkan makanan, air, udara dan
tempat perlindungan yang bersih adalah penting untuk menjamin kesihatan
· Mempraktikkan pengambilan pelbagai jenis makanan berkhasiat
|
· B1D1E1
· B2D1E1
· B3D1E1
· B3D2E1
· B4D1E1
· B5D1E1
· B6D1E1
· B6D1E2
· B6D1E3
|
Haiwan
|
·
Mengenal pasti
keperluan asas haiwan
·
Mengenal pasti cara haiwan membiak
·
Mengenal pasti perubahan yang berlaku pada
haiwan sejak dilahirkan
·
Mengenal pasti anak haiwan yang menyerupai
ibunya dan yang tidak menyerupai ibunya
·
Menjelaskan cara haiwan bergerak
·
Memberi contoh haiwan dan makanan yang
dimakan
·
Mengenal pasti tempat perlindungan haiwan
·
Mengelas haiwan berdasarkan cara pembiakan
·
Menyatakan kepentingan haiwan kepada manusia, tumbuhan
dan haiwan lain
·
Mengelaskan haiwan mengikut makanan yang
dimakan
·
Menjalankan aktiviti simulasi untuk
menggambarkan cara haiwan bergerak
·
Menyatakan
kepentingan keperluan asas kepada haiwan.
·
Merekod
perubahan tumbesaran haiwan
·
Menyatakan kepentingan pergerakan kepada
haiwan
·
Menunjukkan kasih sayang terhadap haiwan
|
· B1D2E1
· B1D3E1
· B2D2E1
· B2D2E2
· B2D3E1
· B3D3E1
· B3D4E1
· B3D5E1
· B4D2E1
· B4D3E1
· B4D4E1
· B5D2E1
· B5D3E1
· B5D4E1
· B6D1E4
|
Tumbuhan
|
·
Mengenal pasti
keperluan asas tumbuhan
·
Menjalankan
penyiasatan untuk menaakul tentang kepentingan air, udara dan cahaya matahari
kepada tumbuhan
·
Merekod perubahan yang berlaku pada
tumbuhan semasa membesar
·
Menjaga
tumbuhan dengan memberikan keperluan asasnya
|
· B1D4E1
· B5D5E1
· B5D6E1
· B6D1E5
|
Terang dan gelap
|
·
Mengenal pasti
sumber cahaya
·
Menjalankan penyisatan untuk membezakan
keadaan terang dan gelap
·
Menerangkan bagaimana bayang-bayang
dihasilkan
·
Menaakul
kepentingan cahaya kepada manusia.
·
Mencipta permainan bayang-bayang
|
· B1D5E1
· B3D6E1
· B4D5E1
· B5D7E1
· B6D1E6
|
Asas Teknologi
|
·
Mengambil maklumat daripada manual
·
Mengenal
pasti komponen set binaan
·
Memilih
komponen set binaan
·
Memasang
komponen set binaan
·
Melakarkan
hasil binaan
·
Menceritakan
hasil binaan
·
Membuka
hasil binaan mengikut urutan
·
Menyimpan
komponen
|
· B2D4E1
· B2D4E2
· B3D7E1
· B4D6E1
· B4D6E2
· B5D8E1
· B6D2E1
· B6D2E2
|
Wednesday 12 October 2011
PEMETAAN KURIKULUM STANDARD KEPADA STANDARD PRESTASI TAHUN 2
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
tq share...ade da dlm hard copy...tp ni senang nak copy paste..hihi
ReplyDeleteamik ajer, sharing macam sedekah jugak, makin banyak, makin tinggi barakahnya.
ReplyDelete